Mērķi kvalitātes nodrošināšanas jomā:
- Sniegt kvalitatīvus pakalpojumus grāmatvežu sertificēšanas jomā; sniegt ticamu, neatkarīgu un kompetentu sertifikācijas pakalpojumu, veicot pasūtītāja profesionālās kvalifikācijas un kompetences novērtēšanu;
- Nodrošināt neatkarību un neietekmējamību, sniedzot grāmatvežu profesionālās atbilstības novērtēšanas un sertificēšanas pakalpojumus;
- Izslēgt jebkāda veida interešu konfliktus un samazināt to rašanās riskus;
- Ievērot konfidencialitāti un aizsargāt personas datus, nepieļaujot ārēju piekļuvi personas datiem vai to zaudēšanu;
- Izsniegt sertifikācijas pakalpojumu saņēmējam dokumentētu apliecinājumu (Kompetences sertifikātu) par viņa kvalifikācijas un kompetences atbilstību, kas apliecina sertifikāta īpašnieka darba kvalitāti, paaugstina konkurētspēju, un, kuru atzīst darba devēji;
- Ievērot akreditācijas noteikumu izpildi, nodrošinot vadības sistēmas un sertificēšanas procesu pārskatāmību un pieejamību akreditācijas iestādes vērtētājiem un ekspertiem;
- Sniegt sertificētu personu darba devējiem objektīvu un patiesu informāciju, kas apstiprina grāmatvedības darbinieka kompetenci;
- Stimulēt un attīstīt sabiedrības izpratni par grāmatvežu sertificēšanas nepieciešamību, ekonomisko un sociālo izdevīgumu;
- Veicināt grāmatvežu profesionālās darbības līmeņa paaugstināšanu;
- Veikt iekšējos kvalitātes auditus atbilstoši normatīvo dokumentu un kvalitātes standartu prasībām.
Uzdevumi kvalitātes nodrošināšanas jomā:
- Nodrošināt risku izvērtēšanu un veikt darbības to mazināšanai;
- Sniegt savlaicīgu informāciju akreditācijas iestādei par izmaiņām organizācijā, atrastiem pārkāpumiem profesionālās sertificēšanas jomā;
- Sekot līdzi izmaiņām likumdošanā un aktualizēt sertificēšanas kritērijus utt. ar mērķi nodrošināt kvalitatīvu atbilstības novērtēšanas un sertificēšanas pakalpojumu sniegšanu,
- Uzturēt kvalitātes pārvaldības sistēmu, to aktualizējot un pielāgojot GSC attīstībai un darbības virzieniem;
- Uzturēt institūcijas personāla un ekspertu kompetenci grāmatvežu profesionālās kvalifikācijas novērtēšanas jautājumos;
- Nodrošināt institūcijas personāla un ekspertu neatkarību, neietekmējamību un objektivitāti sertifikācijas pretendentu profesionālās atbilstības novērtēšanā;
- Dokumentēt sertifikācijas pakalpojumu sniegšanas procesus;
- Reģistrēt pasūtītāju un uzraudzības institūciju aizrādījumus, neatbilstības, ieteikumus un priekšlikumus GSC darbā, analizēt to rašanās iemeslus un realizēt adekvātas koriģējošas darbības kvalitātes uzlabošanai.
Kvalitātes nodrošināšanas metodika:
- Organizēt un realizēt sertifikācijas institūcijas funkcionēšanu atbilstoši likumam “Par atbilstības novērtēšanu”, standarta ISO/IEC 17024:2012 „Atbilstības novērtēšana. Vispārīgās prasības personu sertificēšanas institūcijām” prasībām, ievērot Latvijas Nacionālā akreditācijas biroja VA (LATAK) novērtēšanas pārskatu rezultātus un iekšējo auditu novērtēšanas rezultātus;
- Uzturēt kvalitātes, neatkarības un neietekmējamības nodrošināšanu saskaņā ar standarta ISO/IEC 17024:2012 prasībām;
- Ieviest un uzturēt kvalitātes pārvaldības sistēmas procedūras, kas atbilst ISO/IEC 17024:2012 standarta prasībām.